söndag 26 oktober 2008


Söndag!
Vaknar ensam i lilla stugan och regnet vräker ner utanför. Jag var säker på att klockan var fem eller så men när jag kollade så var den 08.30. Perfekt! Alldeles lagom tid för mig att gå upp. Mobilen påminde mig om att det nu är vintertid.
Skönt! Då fick jag plötsligt en timme till!

Har sen gått här i min pjamas och myst och så klart lyssnat på ABBA. Underbart! Varför är inte livet så här alltid?!
Pratade sen med dotter och bestämde tid för när hon skulle ta tåget från Malmö. Saknade henne mycket så jag föreslog ett tidigt tåg och det var som tur var okej. Påminde om att klockan är ställd tillbaka en timme så att dottern inte hamnade på fel tåg (som sonen gjorde sist när han ringde från Hässleholm och sa att han nog hade hade hamnat lite fel...). Nej då, alla hade koll på tiden. Absolut! Inte minst jag!
Sagt och gjort, kl 12.13 skulle jag hämta henne på stationen. Uppslukad av ABBAs underbara musik så fick jag plötsligt syn på klockan och fick väldigt bråttom iväg till stationen. Kom precis i tid och jag pustade ut. Men inget tåg kom..väntade lite till..Reflekterade över att det var ovanligt tomt på perrongen. Gick ut för att kolla om det blivit några förseningar. DÅ såg jag! Tågstationens klocka visade på 11.25...Fint! Vad gör jag nu i en timme bara för att någon har av någon anledning bestämt att det plötsligt ska ändras tid...

Körde och tankade och handlade lite innan det åter igen var tid för att möta dottern vid stationen. Gick bättre denna gången!

Så var vi hemma igen och vi hann precis innanför dörren då en kompis till dottern knackade på. Dom försvann in på hennes rum och stängde dörren. Jaha, kul att hon är hemma igen...
Får då ett otippat infall och börjar städa i uterummet. Slänger en massa skräp och får oväntat fint och i ordning. Med ABBA högt ur högtalarna så går röjningen som en dans och allt är bara härligt kul (konstigt nog...)!

Blev sen väldigt sugen på våfflor! Körde iväg till närmsta lilla matbutik och fick tag på våffelmix, grädde och sylt. Så gott! Kom hem igen och hittade så klart inget våffeljärn. Inget hos grannen heller...Jaha..så var det med dom våfflorna..(vet hur det blir, nu kommer jag att glömma bort att jag har våfflor i skåpet tills jag en dag plötsligt blir sugen på det igen och ser att utgångsdatumet var för något år sedan)...

Ja,ja..ska fixa tacos till kvällsmat iallafall, det är jag också sugen på. Alltid! Sen ska jag tända en brasa och bara mysa. Jag ska skicka hem kompisen så att jag äntligen får dottern för mig själv.

I morron har jag tagit ledigt och ska åka till Ullared. Blandade känslor det där men det är iallafall kul när man kommer hem igen och inser att man fått mycket för pengarna. Då är det värt alla jobbiga kärringar och andra hysteriska människor som trängs där (att jag skulle vara en av dom är helt uteslutet!)..
Men det är i morron det, nu är jag fortfarande i min ta-hand-om-mig-själv-helg och här skulle jag vilja stanna LÄNGE!

Inga kommentarer: