måndag 27 oktober 2008


Ja, så är vi äntligen hemma efter en dag tillsammans med MASSOR av människor på Ullared. Hade halva Sverige tänkt samma sak eller??? Brukar vara svårt att tränga sig fram med sin vagn därinne men i dag var det svårt att tränga sig fram UTAN vagn!

Tillsammans med en otroligt uthållig dotter så trängde vi oss fram i folkmassan, stod i kö för en fika, stod i kö för att få en ledig plats, stod i kö till provrummet, stod i kö för att komma ut ur provrummet, stod i kö för att ta sig från en avdelning till en annan, stod i kö för att komma ut ur affären som man väldigt gärna vill vid det laget..

När jag sen startade bilen så lös oljelampan röd (den enda lampan jag känner till och den är förknippad med fara, så mycket vet jag). Hade tidigare hört att E6 an var avstängd en bit söderut och att det var långa köer på avtagsvägen. Såg framför mig att oljelampan tänkte fortsätta lysa tills bilen stannar och att detta kommer med största sannolikhet ske när jag står mitt i bilkön.
Nej, det tänkte jag inte utsätta varken mig själv eller min gamla fina Volvo för. Sagt och gjort, kollade i kartboken och hittade en annan väg. Det var en rejäl omväg visade det sig...men vi kom hem till sist och vi slapp stå still i ännu en kö. Dessutom så slutade oljelampan att lysa och Volvon rullade troget hemåt.

Ja, så var vi då hemma. Dottern är nöjd med sina kläder och saker och jag känner mig själv också ganska nöjd. Efter denna dag så känner jag att det ska bli ganska skönt att gå tillbaka till jobbet i morron, det är nog ganska skönt att vara där trots allt....

Inga kommentarer: