lördag 25 oktober 2008

Min ta-hand-om-mig-själv-helg


Efter en tids stress och orimliga krav på mig själv så är det jag som bestämt mig för att varva ner och ta hand om mig själv!

Helg!

Härligt! Bjuden på tjejfest och sen ut på stan och festa vidare. Kul!
I vanliga fall...just denna helgen så har jag bestämt mig för att vara helt ensam och njuta av det! (Är verkligen sällsynt i mitt liv, att jag är ensam en hel helg. Jag gillar inte direkt att vara ensam heller, men just denna helgen har jag som sagt bara avsatt för mig, helt ensam!)

Vad gör man då, när man är helt ensam i en liten stuga i skogen bortom allt liv och civilisation..
Min morgon började med att jag vaknade till vid 05.30 då jag fick lite pussar av min älskling som skulle åka i väg. Jag somnade om, sov länge (för att vara mig iallafall) och körde sen hem till min lilla stuga.
Jag satte på kaffe (finns det något mer underbart än doften och smaken av nybryggt kaffe på morgonen? Nej!). Satt här och njöt av en god och lång frukost!

Efter frukosten så städade jag (jag vet, det låter trist men det var det inte alls!). Ute sken solen, trädens löv skiftade i gult och rött och luften var härligt klar, så som den bara kan vara en fin höstdag.

Kändes underbart att kunna öppna dörrarna, hänga ut mattor och annat. Min stuga kändes så ren och fin (ännu finare!) efter mitt städryck!
Efter det så fortsatte jag fixa lite ute i trädgården. Krattade ihop lite löv, tog in lite ved, tog undan utemöblerna.

Nöjd och belåten över min insats så gick jag in och gjorde lite lunch (kom på att jag inte hade något hemma så det blev havregrynsgröt...gillar egentligen inte alls havregrynsgröt, men efter jag hade fått i mig det så kände jag mig så där himla sund som jag är ute efter just denna helg..).

Efter det så provande jag massageapparaten "King" och det var en efterlängtad upplevelse! Ni som tänker på en speciell massageapparat tycker kanske att det är lite så där när jag berättar att jag har lånat den från jobbet (man kan boka den en tid sen är det andra som vill ha den...) men det här är en underbar nack och rygg massageplatta som knådar och trycker precis där man vill. Till detta njöt jag av Peter Jöbacks fina gamla sönderspelade julskiva (tröttnar aldrig på den, oavsett årstid!).

Efter det så satte jag mig vid datorn en stund, skulle koppla in en skrivare. Lätt, tänkte jag men det var det ju såklart inte...Tur jag fick experthjälp, som kom precis lägligt. Han kom för att lämna ABBAs samlingsskiva som jag önskat mig sedan jag sett filmen "Mamma Mia" två gånger. Blev så glad!

Har sedan dess spelat ABBA så att hela lilla stugan har skakat och känt mig så glad!

Nu sitter jag här, har tänt ljus överallt (ÄLSKAR levande ljus, kan aldrig bli för mycket! Så romantiskt, mysigt och avkopplande!!!), tar ett glas vin och faktiskt bara njuter!

Tycker själv att jag har lyckats bra idag! Nu ska jag börja läsa en bok som jag tänkt på länge men som jag inte hunnit/orkat börja på ännu. Nu är perfekt tillfälle!
ABBA ska jag fortsätta spela hela kvällen!

Lite tänker jag på hur dom har det på festen, att jag saknar mina barn en smula och att jag gärna haft min älskling här att krama lite. Men, men...min ensamma ta-hand-om-mig-själv-helg har ändå börjat bra och i morgon ska jag fortsätta njuta (och ännu bättre blir det när mina älsklingar kommer hem igen!).

Inga kommentarer: