torsdag 26 juni 2008

Dagen är din!

Det här ska bli spännande!!!!Jag har så mycket som snurrar i huvudet om kvällarna och nu äntligen kom jag på ett sätt att få lite ordning i kaoset!
I dag har jag reflekterat om livet och döden, det brukar jag visserligen göra men då handlar det mest om livet...Om hur mycket det finns som jag är tacksam över, hur många personer runt mig som betyder så mycket, som jag blir glad och lycklig över att ha i min närhet. Jag känner mig ofta så lycklig över att jag kan känna så mycket kärlek. Kärlek till allt möjligt, framförallt till livet!
I dag på jobbet var jag med om en insident som fick mig att återigen tänka på hur världefull just i dag är. Jag har hört det många gånger men jag tycker om att höra det igen, för det är så sant. "Gårdagen kan du inte göra någonting åt mer än att lära dig av erfarnheterna, morgondagen vet ingen någonting om men dagen i dag - den är din!" Det är verkligen så sant, så sant! I dag kan jag leva, ha tid att lyssna på mina barn, lära mig något nytt, kramas, säga till någon hur mycket den personen betyder för mig. I dag kan jag känna lukten av sommarregn, jag kan njuta av den gröna underbara skogen som bäddar in min lilla stuga, jag kan uppskatta och känna glädje och trygghet i mitt hem, jag kan skratta, känna, smaka, älska. Jag kan det just nu, för jag finns här just nu, i denna stunden och jag gör det jag vill göra just nu. Stunden är bara min och jag kan göra vad jag vill med den! DET är underbart!

1 kommentar:

Resenären sa...

Välkommen till bloggvärlden kära medsyster! Jag får den stora äran att vara först på din sida och jag känner mig hedrad!

Jag kommer på mig själv med att le sådär fint, milt och saligt när jag läser ditt inlägg. Det är så sant, så sant... Och framför allt - du är så klok, så klok!
Jag vet nog ingen annan som är så bra på att ta vara på nuet, dagen, livet som du är.
Det är fint. Stort.

Tusen kramar!