torsdag 26 juni 2008

Ballonger


Go morron!
Någon mer än jag som vaknar TIDIGT och bara vill upp direkt för det finns så mycket man vill göra???
Mitt humör och mående har så länge jag kan minnas pendlat upp och ner som i den värsta och mest spännande bergodalbana. Jag gillar det inte alltid, dalarna är inte alltid kul även om jag tror det kommer något gott ur dom också. Om inte annat så finns det ju ingen bergodalbana som bara har nedför backar och det är när det går uppför igen som allting känns så där underbart härligt!
När man är uppe på den högsta punkten, när man ser hur långt som helst om man tittar sig omkring, när det kittlar i magen och man känner sig så lätt, bekymmersfri och glad!
I min bergodalbana brukar jag stanna kvar uppe på toppen ibland ganska länge.
Det är underbart, jag trivs där!
När jag befinner mig där uppe så är livet ganska intensivt.
Jag vill så mycket - hela tiden! Jag har miljoner av tankar och ideer som jag vill förverkliga NU GENAST! Ordet "vänta" och "ta det lugnt" är väldigt långt borta i min värld just då. Jag somnar sent på kvällarna och jag vaknar tidigt på morgnarna.

Som i dag, klockan var 05.00 och jag vaknade med huvudet fullt av intressanta och spännande tankar.
Som en massa färgglada ballonger som bara flyger omkring och som jag måste upp och fånga in innan dom spricker eller försvinner.

Skulle helst vilja gå upp och börja renovera hela min lilla stuga (men av hänsyn till sovande barn lät jag bli).
Dagen brukar fortsätta i samma tempo, full fart på jobbet hela dagen sen är det det vanliga med middag, barnens aktiviteter, promenader med hunden och så där...SEN vill jag starta med något av alla mina projekt. Det tråkiga med allt detta är att jag hinner tröttna innan jag ens har hunnit halvvägs. Jag har inte tid att göra färdigt (tar för långt tid som vanligt) för det dyker ju hela tiden upp en massa andra, mer roliga saker som jag vill påbörja.
Så är jag där uppe på min bergodalbanetopp och ovanför mig seglar massor av ballonger i färgglada färger. Ballongerna stiger och jag vill hela tiden följa efter, högre och högre...Ibland önskar jag att min bergodalbana hade lite mindre branta backar och lite längre och fler mitt i mellan partier, då allting varken är svart eller vitt utan mer bara är.
Men samtidigt så vet jag att om jag inte åker med i min bergodalbana så kommer jag aldrig upp till alla färgglada ballonger som finns där högt uppe, och dit vill jag!

Inga kommentarer: