måndag 11 januari 2010



Återstår några få dagar av min sjukskrivning. Tänkte att då passar det ju väldigt bra att måla fönster karmarna här i lilla stugan.
Det har jag tänkt att göra länge men det är en av alla saker som bara har en tendens att glömmas bort..

Hur som helst...borde ju vara en snabb och enkel grej, tänkte jag och letade upp användbara redskap.

Färg för fönster karmar - perfekt!
Att det är utomhus färg gör väl ingenting..karmar som karmar...

Började sedan att måla lite här och där..

Borde väl satt upp tejp och kanske skruvat ner lampor o dyl som satt i vägen men vem orkar trixa med sånt...

Jag målade lite runt om istället..och sen började jag på ett nytt ställe som var lättare och roligare att måla på...

Kontentan av det hela är att det ser för jävligt ut här!

Tänkte inte på att när man stängde toa dörren så blev den vit på sina ställen...tänkte heller inte på att jag inte kunde rulla ner persiennerna för att de klibbade fast i färgen...

Nackdelen med att välja utomhus färg inne måste vara att den aldrig torkar..den luktar dessutom väldigt mycket...

I natt har jag vaknat flera gånger och drömt om att jag låg inlindad i ett täcke av lacknafta...

I dag känns det inte alls lika roligt att måla färdigt..

Jag önskar att jag vore lika tålmodig och noggrann som en del är när de ska fixa med någonting.
Jag har en bild i huvudet hur allting ska se ut men det blir inte alltid så..

Framför allt så tar allting alltid mycket längre tid än vad jag tänkt mig...och det är riktigt, riktigt tråkigt...

Får väl se när och om jag blir färdig..

Inga kommentarer: