lördag 2 januari 2010

2010



Nytt år igen...

Vad hände egentligen 2009?
En hel del, antar jag. Bra saker och mindre kul saker...

Våren var fin, så som vårar brukar vara!
Husritningarna var äntligen färdiga! En lång härlig sommar låg framför oss!

Sen blev allting bara så fel..
Har nog fortfarande inte förstått vad som hände egentligen...
Allting gick bara så fort..

Andra dagen på sommarlovet så ringde en sköterska från ambulansen och berättade att de hade min son med i bilen, på väg in till Malmö sjukhus.
Benet var brutit på två ställen, foten vriden.
Det blev inläggning, operation och helgips i 5 månader...

Sommaren blev knappast som förväntat.

En uttråkad, rastlös och ledsen son.
En rastlös dotter.
Inställda semesterplaner.
Kaos på jobbet.
Grannar som plötsligt inte ville godkänna husbygget.
Och sen, om det nu inte skulle vara nog med ovanstående...så tog mitt förhållande plötsligt slut.
Fråga mig inte hur det blev så...jag vet faktiskt inte...

Hösten...sådär...

Ännu mer kaos på jobbet.
Både jag och min kollega blev sjukskrivna.

Trots allt så slutade året bra.

Sonen åkte lycklig iväg till Malmö med sin skateboard!
Dottern fick ett aktivt och härligt jullov!
Själv utnyttjade jag min lediga tid till att ta hand om mig på bästa möjliga sätt!
Det har jag verkligen gjort och jag är så stolt över mig själv!


Så stod jag då där igen, under den färgsprakande nyårs himlen.
Jag kände mig riktigt lycklig för första gången på länge!

När en saga är slut så börjar en ny, det tror jag på!

Gott nytt år!

Inga kommentarer: